Над цим питанням працювали освітяни міста Борислава, яких 07.10.2015 року зібрала методист відділу освіти Ярослава Демко за круглим столом «5-річна початкова школа в контексті реформи загальної середньої освіти».
До роботи в засіданні круглого столу були запрошені найактивніші творчі і досвідчені вчителі початкових класів, заступники директорів шкіл з навчально-виховної роботи, вчителі-предметники (історії, української мови та літератури, математики, іноземної мови). Всім учасникам заздалегідь було дано домашнє завдання – підготуватися до розгляду таких питань:
- Перспективи реформування початкової школи.
- Якими повинні бути навчальні плани 5-річної початкової школи?
Розмова виявилася змістовною і цікавою. Учасники круглого столу активно дискутували, висловлювали цікаві думки щодо пріоритетних напрямків оновленої освіти та акцентували увагу на актуальних проблемах реформування.
Обговорюючи питання про навчальні плани 5-річної початкової школи, було акцентовано увагу на таких аспектах:
- Розвантаження шкільних програм та зменшення кількості предметів у початкових класах;
- Впровадження сучасної системи виховання відповідальних громадян з патріотичним та гуманістичним світоглядом;
- Збільшення кількості годин на вивчення мовного і літературного компоненту (до 8-10).
- Навчившись добре читати, писати і говорити у 1 класі, учні можуть приступати до вивчення іноземної мови з 2 класу;
- Реформа декларує впровадження комп’ютерної компетенції з початкової школи, але вивчати інформатику доцільніше починати, принаймні, з 8-річного віку, тобто з 3 зласу;
- Освітню галузь «Суспільствознавство» вивчати за інтегрованим курсом предметів «Людина і світ» чи «Я у світі» та «Народознавство» чи «Українознавство»;
- Замість предметів «Образотворче мистецтво» і «Трудове навчання» ввести інтегрований курс «Художня праця»;
- Із трьох годин на фізичну культуру взяти 1 годину на ритміку;
- Навчальний предмет «Основи здоров’я» можна реалізувати через годину класного керівника, не включаючи його в інваріантну складову;
Враховуючи всі пропозиції та зауваження, спільними зусиллями було складено проект Типового навчального плану 5-річної початкової школи, який наступного дня методист Ярослава Демко успішно презентувала на семінарі у Львівському обласному інституті післядипломної освіти.
|